Google Web Designer hirdetések készítése

Sok ügyfelünknél felmerült az igény, hogy túllépjünk a képes bannereken, és animált hirdetéseket futtassunk a Google Display hálózatán. Magasabb átkattintási arányok várhatóak egy animált hirdetéstől, és ha kis méretű bannerről van szó, akkor az összes fontos információt is nehéz belepréselni egy képbe.

A flash már jó ideje kizáró ok volt. Köztudott, hogy a flash tartalmakat már nem csak a mobilon, hanem a desktop böngészők is blokkolják, ezért 10 éves flash programozói tapasztalattal, és több 100 bannerrel a hátam mögött elkezdtem foglalkozni a Google Web Designerrel. Nagy előnye a flashel szemben, hogy html5 fájlt generál a program, ami megbízhatóan fut bármilyen platformon. Ez alapvetően azért van, mert semmiféle böngészőbe beépülő plugin nem szükséges a futásához.

A program még mindig béta verzióban használható, ezért vannak gyerekbetegségei, de alapvetően egy jól használható programról van szó, még ha funkcionalitásban messze nem éri fel a flasht. De ez egyrészt változni fog, másrészt 10 év automatizmusain nehezen lép túl az ember. De ha valaki dolgozott hasonló timleline alapú prgrammal, akkor gyorsan meg fog vele ismerkedni, és kézre fognak állni a dolgok.

Az feltöltés az Adwordsbe az alábbi módon történik egy általános célú banner esetében:
  • +Hirdetés gomb - Hirdetési galéria választása
  • Általános célú hirdetések
  • hirdetési ötletek - létrehozás
  • Hirdetés feltöltése
  • A befejező oldalon hirdetéscsoportot kell választanunk, meg kell adnunk a megjelenített, és a végső URL-t, és persze fel kell töltenünk az elkészített bannert. A bezippelt fájlt kell feltölteni, de ezt a program az exportálásnál elkészíti.

Fontos, hogy képekkel együtt a zip fájl maximum 150 kB méretű lehet.

Nagy különbség a flash és gif hirdetésekkel szemben, hogy nincs a 30 mp-es korlátozás, tehát korlátlanul ismétlődhet az animáció. Ha mégsem ismételjük az animációt, akkor a lényeges információkat tüntessük fel mindenképp a banner záróképén. Illetve a flashel ellentétben el lehet felejteni a clickTag függvények használatát.


Az alábbi hirdetésméretek érhetőek el jelenleg az Adwords rendszerében:    
  • Banner: 468 x 60
  • Leaderboard: 728 x 90
  • Mobile leaderboard: 320 x 50
  • Square: 250 x 250
  • Small square: 200 x 200
  • Large rectangle: 336 x 280
  • Inline rectangle: 300 x 250
  • Skyscraper: 120 x 600
  • Wide skyscraper: 160 x 600
  • Half-page: 300 x 600
  • Large leaderboard: 970x90
  • Large mobile banner: 320 x 100
  • Billboard: 970 x 250
  • Portrait: 300 x 1050
  • Panorama: 980 x 120
  • Top banner: 930 x 180
  • Triple widescreen: 250 x 360
  • Netboard: 580 x 400

Hírek

Facebook rajongói oldal vs. Személyes profil oldal.

Sokszor emlegetjük ügyfeleinknek, hogy milyen hátrányai vannak, ha Facebook rajongói oldal helyett személyes profil oldalt használunk cégünk megjelenéséhez a Facebookon.



Tovább
BNI tagság Pályázatunk