Landing page (landoló oldal)
A landing oldal a weboldalad egy aloldala, de lehet a weboldaladtól független, különálló oldal, amire az emberek érkeznek, amikor rákattintanak a hirdetésedre. Tehát ezzel találkoznak először. Ugye nem akarod elrontani az első benyomást a látogatóid számára?
Miért legyen neked is landing oldalad?
Ahhoz, hogy eredményes legyél elengedhetetlen egy jó és meggyőző landig oldal, ahol bemutatod, mit kínálsz leendő ügyfeleidnek, áttekinthetően és röviden.
Alapesetben, ha egy érdeklődő rákattint a hirdetésedre a főoldalra irányítod, viszont ott sok olyan információt is találhat, ami nem érdekli őt. A hirdetésedre a konkrét szolgáltatás vagy termék miatt kattintott és nem akar sok zagyvaságot elolvasni, mire megtalálja azt, ami igazából érdekli. Lehet, hogy pont ezért megriad és inkább elhagyja az oldalt.
A célunk az, hogy az illető az oldalunkon maradjon, vásároljon tőlünk, feliratkozzon a hírlevelünkre és a továbbiakban is minket keressen.
De vajon ez hogy sikerülhet?
Egy jó érkező oldallal fellendítheted vállalkozásod!
Mi segítünk abban, hogyan is csinálhatsz egy jó landing oldalt. Íme pár fontosabb dolog, amire figyelj oda:
- Az első és legfontosabb a bizalomkeltés, hiszen hitelesség és megbízhatóság nélkül nincs konverzió. Tegyél ki tanúsítvány, garancia és partner logókat.
- A landoló oldal főcíme egyezzen meg a hirdetés üzenetével és lényegretörő legyen. Jelenítse azt amiről az oldal szól. A főcím alá írj olyan leírást ami fokozza a főcím hatását!
- A landing oldal legyen egyszerű és letisztult, csak annyi információt tartalmazzon, amivel a terméked vagy szolgáltatásod előnyeit bemutatod néhány képpel és kis szöveggel esetleg videóval. A lényeg, hogy egyértelmű legyen, ne zúdíts rá mindent az olvasóra. Nem szabad sok szöveget írni, több menüpontot rakni és mindenféle ajánlattal zaklatni a látogatót. Ez túl sok megemészteni való lenne neki. Mutasd meg az érdeklődőknek mitől vagy egyedi, miben különbözöl a konkurenseidtől, miért épp téged válasszanak.
- Ne tartalmazzon olyan információt, ami eltereli a látogató figyelmét, gondolok itt például a kifelé mutató hivatkozásokra, amire rákattintva elkalandozik és el is fogja felejteni, hogy valaha is az oldaladon járt.
- A landoló oldaladon legyen egy CTA (call to action – cselekvésre bíztat) hivatkozás és helyezd el egy jól látható helyen, elláthatod kontraszttal, hogy még jobban kitűnjön. Esetleg használj valamilyen vizuális trükköt, hogy felhívd a figyelmet a gombra. Olyan szöveggel lásd el, ami szintén egyértelmű, és azt jelentse mi történik, ha rányom a látogató. Tehát felejtsd el a Tovább és az OK gombfeliratokat 🙂
- Az oldalad fogja meg a látogatót, professzionális dizájnnal fogadd őket. A landoló oldalad stílusa egyezzen meg a weboldalad és a hirdetésed stílusával is.
- Az űrlapod emelkedjen ki az oldalból hisz ez a legfontosabb elem, nem? Ismételd meg itt újra az ajánlatod, hangsúlyozd mi a célja az űrlap kitöltésének és ne kérj szükségtelen információkat. Közöld a feliratkozóval mit kap, ha kitölti az űrlapot. Ha több lépésből áll a folyamat, azt is jelezd.
- Fontos, hogy az oldaladon szerepeljen adatvédelmi és felhasználási feltételek link, a legjobb, ha ezt az űrlap email cím mezőjéhez közel helyezed el.
- Tudasd a látogatóval, hogy nem adod ki az email címét másik félnek, nem fog kapni reklámot és spamet.
- Ha van videó az oldalon ne indítsd el automatikusan a lejátszást. Az első pár másodpercben már derüljön ki miről szól és legyen figyelemfelkeltő, a végére tehetsz egy CTA gombot is.
Jeleníts meg vásárlói véleményeket és referenciákat, amik a terméket vagy szolgáltatásod dicsérik. Gyűjts be visszajelzéseket az ügyfeleidtől. - Futtass le A/B tesztelést az oldalon, és használj külön landoló oldalakat minden promócióhoz.
- Adj meg több elérhetőséget is, telefon, email esetleg elő chat-et is.
Ha úgy érzed neked nem menne, vagy csak nincs időd megvalósítani, nyugodtan keress fel minket, mi elvégezzük helyetted a munkát!
Összehozunk neked egy olyan jó landing oldalt, amiről majd nem lehet leszállni.