Mire figyelj webdesign kialakításakor?

Legyen weboldalad az a hely, melyet a megosztott tartalommal, a feltüntetett szolgáltatásokkal, termékekkel szívesen osztasz meg másokkal. Összeszedtük neked 5 pontba mi az, amit számításba kell venni weboldal megrendelés előtt.

1. Ne magadnak tetsszen az oldal, hanem ügyfeleidnek

Nagyon sok esetben a legtöbb ember pontosan nem tudja megfogalmazni azt, hogy miért is szeretné a weboldalt, illetve milyen értéket adna át vele az ügyfélnek. Fontos tudnod, hogy a weboldal nem neked kell, hogy tetsszen, hanem a leendő ügyfelednek. Szóval mielőtt felkeresel egy weboldalfejlesztő céget, érdemes kidolgoznod egy olyan tervet, mely alapján fel lehet építeni az oldalt. Terv nélkül lehet találgatni, állítgatni a dolgokat, de az neked sok pénzbe, a fejlesztőnek pedig sok időbe fog kerülni.

2. Az elkészítéshez szükséges idő

A weboldal nem egy olyan dolog, amit egyik napról a másikra össze lehet rakni. Már csak a tárhely, domain lefoglalása napokat vehet el és akkor még nem álltunk neki magának a honlapnak. Érdemes 1-2 hónappal előre gondolkodni, nem pedig egy rendezvény, üzlet indulása előtt 1 héttel. A cég, akit megbízol valószínűleg nem csak neked fog dolgozni az adott pillanatban, ezért nem várhatod el, hogy minden erőforrásukat a te honlapodra fordítsák.

3. Rossz tárhely, hosting szolgáltató választása

Egy jó minőségű tárhelyszolgáltatót kell keresned, de a weboldal készítője valószínű vagy foglalkozik ilyennel, vagy fog javasolni. Egy minőségi alap weboldaladnak is elengedhetetlen. Nyújtson fejlett technológia hátteret, mely gyorsaságot, stabilitást jelent. Ma már ingyenes SSL szolgáltatás is a legtöbb helyen jár, ami miatt nem fogja a böngésző „nem biztonságos” weboldalnak mutatni a honlapod. Egy jó szolgáltatónak jó a supportja, bármikor fordulhatsz hozzájuk, és gond nélkül segítenek, ha valami nem működik a rendszerben. Léteznek viszont ingyenes lehetőségek, melyek igénybevétele többet árt, mint használ. Ezeket nem javasoljuk.

4. Elavult webdesign használata

Bizonyára te is találkoztál olyan weboldallal, mely egyáltalán nem tesztszett, elavultnak találtad a 21. századhoz képest. A színek teljesen elütöttek egymástól, átláthatatlan, nem volt logikus a szerkezete, vagyis nem volt meg az összhang az oldalon. Ezt hívják úgy, hogy nem felhasználóbarát oldal. Ahhoz, hogy oldalad megfeleljen a UX-nek (felhasználói élménynek) olyan embernek érdemes megterveznie a grafikát, aki tudja milyen egy jól felépített oldal.

5. Várod a forgalmat, de nincs tartalom

Oké, tegyük fel valaki megtalálja az oldalad a Google vagy a Facebook segítségével. De szerinted miért fog oda visszamenni, mi az az ok, ami annyira érdekli, hogy akár hetente visszatér az oldaladra? A válasz a minőségi tartalom. Minőségi tartalom nélkül esélytelen megragadnod az emberek figyelmét hosszú távra. Egy heti rendszerességgel megjelenő blogcikk elég már ahhoz, hogy visszatérő vásárlókat szerezz magadnak. Persze ehhez a forgalmazott termékeknek vagy a kínált szolgáltatásoknak is jónak kell lenniük.

 

Pin It on Pinterest

Share This